Op winterzon vakantie in Venice-beach - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Diederik Kuile - WaarBenJij.nu Op winterzon vakantie in Venice-beach - Reisverslag uit Venice Beach, Verenigde Staten van Diederik Kuile - WaarBenJij.nu

Op winterzon vakantie in Venice-beach

Door: diedopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Diederik

30 November 2010 | Verenigde Staten, Venice Beach

Zo, ik ben bijna klaar met mijn 6 uur wasserette swift. Zes uur laat het trouwens erger klinken dan het eigenlijk is, het komt er op neer dat ik een uur handdoeken aan het opvouwen ben en de rest van de tijd doorbreng met Joussef achter de receptie terwijl we naar voetbal kijken op televisie. En ja, nu dicht bij de Mexicaanse grens is voetbal weer gewoon voetbal, en geen hersenloos op elkaar inbeuken met een rugby bal.

In Venice beach is de meest gesproken taal Spaans, zo kom ik er achter dat mijn taalgevoel me weer eens in de steek gelaten heeft. Mijn Spaans is nog helemaal niks. Maar ja wat nog niet is kan nog komen. Zo heb ik ook het golf surfen weer onder de knie gekregen na een week fanatiek ploeteren. De eerste dagen werd ik zo hard heen en weer gesmeten dat er soms uren laten nog steeds zeewater uit mijn neus kwam. De dagen daarna lukte het me om eindelijk in een golf te komen. En sinds een dag of drie kan ik ook daadwerkelijk weer op mijn board staan zonder er meteen van af te vallen.

Eergisteren kwam er in eens een gigantische fin van een dolfijn boven water. Alleen Christian (een Deen die ook in het hostel werkt) en ik zagen er een haai in waardoor wij op de vlucht sloegen terwijl de locals ons uitlachten. Nu ik het toch over uitlachen heb, vorige week liet mijn Engelse woordenschat me even in de steek, dus toen de Bazin vroeg of ik de ´ceiling´ schoon wou maken, heb ik per ongeluk alle ramen gewassen. Daar worden nu nog steeds grappen over gemaakt. Alle orders worden nu voor mij gecombineerd met handgebaren, en bij de wekelijkse stafmeeting, wordt er van te voren aangekondigd dat er een Nederlandse vertaling voor `Our Dutchman´ na afloop is.

Daar tegenover staat dat ik wel als enige stafmember een kamer met daglicht heb. Volgens mij mag Carry, de bazin me wel ook al laat ze geen mogelijk heid meer voorbij gaan om grappen over mij of over de Nederlandse nationaliteit te maken

Toen er een dagje geen golven waren zijn Christian en Ik met onze surfboards een stuk de oceaan op gepeddeld waar we dolfijnen soms wel een meter boven water uit zagen komen springen. De dolfijnen bleken ook naar ons toe te zwemmen dus het was wel even schrikken toen er in eens 4 meter naast me een dolfijn uit het water sprong. Op onze weg terug naar het strand werden we nog lange tijd gevolgt door een stuk of 7 van die beesten. Ook een zeehond zwom met ons mee die in een poging ons van net nog iets dichter bij te bekijken enthousiast tegen de onderkant van me board aan knalde.

Goed dat waren een beetje de hoogtepunten van afgelopen twee weken. Het was fijn om even niet meer te fietsen(laatste Serieuze fietsdag dateert van 14 oktober aankomst bij de grand canyon) en te werken en surfen. Ook straks in Cancun zullen mijn activiteiten vooral beperkt worden door uitgaan, surfen, en genieten van 35 graden. Voortaan moeten jullie dan ook naar www.diedaanhetstrand.waarbenjij.nu als jullie mijn verslag nog willen lezen.

Ik heb een vaag idee van wat ik in Central-America wil doen maar dat kan ook zo veranderen. Op dit moment denk ik dat ik Cancun na een weekje of twee verlaat en via Sian Ka´an naar Belize fiets. Belize doorkruis ik helemaal van noord naar zuid en neem dan de boot naar Puerto Barrios in Guatemala. Met het idee dat dat Honduras het meest gevaarlijk land van central Amerika is heb ik in gedachte om nog een paar boten te nemen naar de touristische eilanden `Isles de la Bahia´ en dan door te steken naar Nicaragua zodat ik maar zes a acht fiets-dagen heb in Honduras. In Nicaragua wil ik een maand verblijven op een plek waar ik spaans kan leren en kan golfsurfen. San Juan del Sur lijkt daarvoor geschikt. (om mij te begrijpen, zie afbeelding):p.

Dan nog naar Costa Rica, misschien nog een vulkaan beklimmen en dan is het helaas al weer tijd om naar huis te keren.

Echter, door nog wat research op onder andere de site van het Belgische ministerie van buitenlandse zaken (veel specefieker qua informatie dan de nederlandse) ben ik er achter gekomen dat het noorden van Honduras vooral gevaarlijk is. Met name de steden La Ceiba en Tela die nu op mijn route liggen. Misschien fiets ik dan ook wel door guatemala naar de pacifik coast om dan via El Salvador en het zuiden van Honduras naar Nicaragua te gaan. Kortom alles kan nog veranderen.

Zaterdag om half 9 sochtends locale tijd stap ik op het vliegtuig. Ik mag maar twee stuks bagage meenemen, dus ik denk dat ik een waszak meegris uit het hotel om daar drie fietstassen in te doen, de vierde in de box bij me fiets te doen, en de 5e en 6e in elkaar als handbagage aan board te nemen. Ben benieuwt of het gaat lukken:)

De folfijnen zijn er alleen in de ochtent dus als ik nog moed vind om een keer voor negen uur op te staan zal ik nog proberen wat fototjes te schieten van de dolfijnen tussen de surfers.

  • 30 November 2010 - 07:04

    Plumbertje:

    Ey died,
    Wat maak je toch weer veel mee
    Egt ziek!
    Ik denk dat je snel maar weer moet gaan fietsen want je biertje staat al klaar;)

    Greetz Quincy

  • 30 November 2010 - 08:18

    Anneke:

    Hi Died, de dolfijnen/haaien ziener, de wasopvouwer, de golfsurfer, de levensgenieter, de lang niet meer op de fiets gezetene.
    Leuk jouw avonturen weer te lezen, op jouw vorige even niet gereageerd, want (o)ma is overleden en dat hakte er even in.
    Geniet van je laatste Amerikaanse dagen en ben benieuwd hoe je reis verder gaat, want Marc dwaalt ook af , zoals je hebt kunnen lezen.
    Probeer alles maar mee te krijgen het vliegtuig in, want van poste restante pakketjes moet je het ook niet altijd hebben. Die blijven zomaar "ergens" hangen.
    Adios!
    Anneke

  • 30 November 2010 - 09:48

    Willem:

    Ha Died, wat een mooi verslag wederom. Ik dacht dat je een Nikon S6000 had gekocht, nb gesponsord, waar blijven nu de foto's?

  • 30 November 2010 - 10:14

    Nora:

    Heey Died,
    Het houdt maar niet op he die coole dingen die je beleefd! Echt super vet!! Maar als ik jou was zou ik toch maar de veilig weg nemen! Je moet namelijk wel heel thuis komen!!
    En waarom zit er bij dit verslag maar 1 fotootje??:P
    ben benieuwd naar de volgende avonturen!
    XX

  • 30 November 2010 - 10:56

    Benji:

    Nee je moet de onveilige weg nemen, als je straks weer in Diemen komt vliegen de kogels je ook weer om de oren

  • 30 November 2010 - 11:09

    Omoes:

    Fijn dat je nu vakantie hebt
    Zijn die luie stoel en dat leuke meisje voor jou? Ook interessant om eens wat lenger te bloijuven Je hoort al een beetkje bij de couleur local ( Franse uitdrukking) krijg ik de indruk Nog eevn en gaat weer op de fiets mooi dat alles weer openligt .
    Ik ben zo blij met de kaartjes had er met je vder naar willen kijken maar dankzij een uur in file hadden we daar geentijd meer voor ;jij ondervangt het gemis een beetje.Zoenen van Omoeas

  • 30 November 2010 - 18:02

    Annette:

    Hoi Diederik, geweldig zeg, dolfijnen en een zeehond zo vlakbij. Ik hoop dat je daar nog een foto van kan maken. Ik ben benieuwd hoe warm het zal in Midden amerika en hoe de wegen zijn. Nou goed we horen het allemaal. Ben blij dat het je zo goed gaat!
    Liefs Annette

  • 30 November 2010 - 22:08

    Dani:

    yoo diederik!
    normaal hou ik je op de hoogte van ajax en alles, er valt alleen te melden dat het abominabel hilarisch slecht is :) als mido gaat scoren dan weet je hoelaat het is.
    beter dat je hem nu iets meer chillt dan de hele tijd dat fietsen :P
    er ligt inmiddels sneeuw in holland, challaz

    Daan

  • 01 December 2010 - 06:10

    Marc:

    Died! Ik vlieg ook op 4 december! Je bent al net zo vaag met je plannen als ik. Coole bril trouwens.

  • 01 December 2010 - 09:12

    Alies:

    zeg broertje nou is het mooi geweest met al die pret hoor!! hahaha nee geniet er nog maar ff van:) ik heb net 2 dagen vastgezeten in edinburgh. door een beetje sneeuw konden ze niet vliegen. en toe t vliegveld de boel opengooide besloot easyjet dat ze te slechte piloten/ vliegtuigen/ ik weet niet wat voor rede hadden om al hun vluchten te cancellen. Klm laat zien wat voor hart zij hebben: laten een half leeg vliegtuig naar a'dam vliegen, omdat hun pasagiers niet op kwamen dagen en ze weigerde de tickets te verkopen aan andere mensen omdat er te weinig tijd voor was: man dan laat je ze toch zonder ticket mee gaan? maar goed, mooi was wel dat we in een lux hotel zaten met giga kamer, zwembad en fitness dus ik heb maar een sportbroek gekocht. Na een telefoon gesprek van 20 pond (26 e) heb ik ervoor gezorgd dat er in plaats van 4 dagen later al na 2 dagen konden vliegen:):) gelukkig thuis want ook toen we al door de doaune waren waren ze nog aan het overleggen of ze deze vlucht niet ook moesten cancellen.... nu weer hard aan de studie!
    xx

  • 02 December 2010 - 08:13

    Marjolijn:

    Heeft "Venice beach" dus iets met Venetie te maken, met al die kanaaltjes en de San Marco in het washok....? En ook van buiten ziet het hotel er zo ouderwets Europees uit!
    Leuk die dolfijnen in het "wild". Heb je nog aan dat gefiguurzaagde lampje gedacht met een dolfijn erop voor Sinterklaas? groeten uit winters Nederland !

  • 05 December 2010 - 21:05

    Sint :

    :):):)Diederik die grote vent
    is het reizen nu gewend.
    Hij vliegt zelfs op het feest van Sint
    wat Sint toch heel erg jammer vindt.
    Wil jij aan Sinterklaas iets doen,
    dan moet dat dus maar in Cancun,
    Ze spreken een taal waar ik van houd
    het is er zonnig en niet koud.
    Met kerst verslaan zij de boze geest
    en vinden snoep het is een feest.
    Stuur heel gauw een mooi verslag
    wat je zoal meemaakt op een dag
    tot ziens knaap en volgend jaar
    zien we hopelijk weer elkaar,
    Sint en Piet :):):)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Venice Beach

Diederik

Actief sinds 27 Maart 2010
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 50701

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2010 - 10 Februari 2011

Met de fiets door noord en zuid Amerika

Landen bezocht: