Viva las vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Diederik Kuile - WaarBenJij.nu Viva las vegas! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Diederik Kuile - WaarBenJij.nu

Viva las vegas!

Door: diedopdefiets

Blijf op de hoogte en volg Diederik

03 November 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

In Bryce Canyon deel ik me campsite met twee fransen die op hun fiets onderweg zijn naar argentinie.(het is tog wat met die fransen). Samen overleven we de eerste sneeuwbui en duiken we onder in de gift shop naast de camping. De vrouw van de giftshop heeft zo medelijden met ons dat we een koelkast magneet krijgen met een foto van een Bryce canyon is twee meter sneeuw. Smiddags smelt de sneeuw weer maar warmer dan 3 graden wordt het niet.

Dan verruil ik Bryce canyon voor Zion canyon Np wat slechts één dag fietsen is. De laatste kilometers zijn over een hele smalle weg die de door een zo nog smallere kloof slingers. De eerste tunnel die ik tegenkom is nog wel te doen omdat je de uitgang kan zien maar de tweede is bijna 3 km lang met een aantal bochten er in en verboden voor fietsers. Gelukkig weet ik een lift te krijgen en zo kom in dan in Zion canyon waar ik weer opzoek ga naar iemand om mijn campsite te delen om de kosten (20 dollar) een beetje te drukken. Ik kom terecht bij Collin op de campsite een 25 jarige amerikaan die een half jaar op de moterfiets rond reist.

De volgende dag beklimmen we samen Angels Landing. Een stijle rots die iets van 600 meter boven de canyon uitsteekt. Het lijkt een klein beetje op het beklimmen van longspeak alleen dit keer is er een afgrond links en rechts van de trail. Gelukkig hangen er hier overal kettingen wat naar beneden vallen onmogelijk maakt. Zion is ook weer een super mooi National Park. Vooral de rotsen met de meest vreemde patronen er in zijn facinerend. Na angels landing nemen we de shuttle bus verder in de Canyon totdat de canyon zo smal wordt dat er alleen nog maar een voetgangers pad naast de rivier past. Na twee mijl stopt ook dat voetbat en beginnen de narrows. De rivier is nu de trail geworden en mensen met waterdichte kleren kunnen in 14 mijl uit de canyon lopen. Deze kleren kosten echter 35 dollar om te huren dus doen Collin en ik het op slippers. Na een kwartier voelen onze voeten echter volkomen versteent aan en keren we weer om.

Van af zion canyon is het 60 km naar St George en van af st George is het nog 160 km naar vegas. Alleen wel over de freeway. Dit in combinatie met een soort van `fietsmoeheid` doet me besluiten om vanaf hier de shuttle bus te pakken. Zo sta ik dan in eens in vegas. De meest idiote gebouwen schieten de naast mij honderde meters de lucht in. Dan volgt er nog een levens gevaarlijke weg naar mijn hostel over snelwegen tussen toeterende autos en zo kom ik aan bij USA hostel op de freemontstreet.

Ik deel mijn kamer met één australier één fransman één Amerikaan een jappaner één boliviaan en één duitser. De rest van de dag breng ik door bij het zwembad samen met de australier Scotty. Hij heeft een auto en samen rijden we de rest van de avond rondjes op de strip tussen eifeltorens colloseums pyramides en paleizen. We parkeren de auto bij Caecars palace en lopen wat rond in het giga complex vol gokautomaten winkels (24 uur per dag open) en restaurantjes. Binnen hebben ze een Italiaans pleintje gemaakt inclusief trevi foltijn en pizarias.

Wat een beetje tegen valt is dat ze ongelovelijk streng zijn op leeftijd (21). Een zweed in het hostel, die betrapt was op blackjack spelen met 20 jaar, moet over 3 maanden terug komen naar de USA om voor de officier van justitie te komen. Kosten 600 dollar. Daarnaast wordt iedereen, maakt niet uit welke leeftijd, om zijn ID gevraagt bij het kopen van alcohol of het binnengaan van een club. Gellukig komt ook hier in oplossing, Nans de fransman, heeft twee ID´s en zo heet ik dus voortaan Nans Barentons uit république de francaise.

S´avonds regelt het hostel een hummor om met 35 man naar een van de beste clubs van vegas te gaan in Luxor, een casino in de vorm van een pyramide. Het is de avond voor halloween dus alle amerikanen lopen rond in de meest orginele outfitten. Rihanne een meisje van de USA staf, vind dat ik ook een costuum moet hebben dus in 5 minuten maakt ze even een pirates kostuum voormij. Dit komt goed uit want op mijn paspoort staat een foto met duidelijk zwart haar en nu met mijn bandana om is mijn haar niet meer zichtbaar.
We stoppen bij het beroemde `welkom to las Vegas` sign om wat fotos te maken en dan worden we via de VIP ingang de club ingelootst. Dan staan we in eens voor de bewakers die wel een eeuwigheid naar mijn ID lijken te kijken. De verloopdatem op de achterkant wordt bekeken en dan is het in eens `Where do you live in France?'. Enigszins aangeschoten lukt het me om met een gefaked frans accent iets in toullousse te mompelen en zo kom ik dan ook binnen.

Het wordt later en later en steeds meer mensen gaan terug naar het hostel. Dan zeggen ook Todd en Nans dat ze naar huis gaan maar om een of andere reden blijf ik in de club. Om vier uur blijkt plostseling iedereen verdwenen en loop ik de club uit en sta ik midden in de casino hallen. Na een kwartier heb ik nog steeds de uitgang niet gevonden en besluit maar te gaan gokken. Ik weet zowaar 20 dollar te winnen op een fruitautomaat en ga weer verder met mijn zoektocht naar de uitgang. Ik besluit nog maar een gokje te wagen maar heb niet door dat ik met tien dollar credits speel dus na twee keer klikken is de twintig dollar ook weer weg. Dan sta ik eindelijk buiten en neem een taxi terug naar het hostel.

De volgende dag is het echte halloween en gaan we weer uit, tussen mensen met horens, de meest akelige huidziektes en kettingzagen. De dag daarna vertrekt Nans naar canada en is het dus afgelopen met mijn 21 plus activiteiten. Gelukkig is er nog een hoop te zien in vegas dus loop ik een avondje van casino tot casino. Casino flamingo heeft zowaar een hele dierentuin. De Mirage heeft een fantastische fontijn/licht show. Een ander casino heeft een eigen vulkaan die elk uur uitbarst met vlammen die 20 meter de lucht in rijken terwijl je de hitte op 100m kan voelen. Weer een ander heeft een klein meertje waar een scheepsgevecht wordt nagespeelt op ware grote. De kannonnen schieten vuur, masten en zeilen breken af. De acteurs springen van 20 meter uit het kraaien nest in het water en uieindelijk zinkt één schip in zijn geheel onder water.

Zo heeft elk casino wel iets en ik ik heb in één avond slechts een paar kunnen zien, maar vegas is één groot gekkenhuis. Achtbanen, een kleinere versie van Newyork inclsufie empire state building, venetiaanse grachten met gondels en sanmarco plein noem maar op. Tientallen Wedding chappels en even verderop de Divorce serves. Je kan het zo gek niet bedenken.

Ik verblijf in het USA hostel voor 17 dollar inclusief ontbijt internet en de hele dag door coffie en thee. Een goeie gelegenheid om even bij te komen dus, mijn kleren te wassen en te denken wat ik komende tijd wil gaan doen. Ik heb nog precies een maand in de USA, 4 december vlieg ik namelijk van Los Angelas naar Cancun. Het is nog ongeveer zeven dagen fietsen als ik via Death valley ga. Vlak daarnaast licht ook Mount Whitney (met ongeveer 4450 meter de hoogste berg in USA exclusief Alaska). Je snapt dat ik die moet beklimmen voordat ik naar Los Angelas ga.

• 03 November 2010 - 07:08

Grote Broer:

Hoppa! Eerst reageren en dan de teskt lezen. Gewoon omdat het kan.

• 03 November 2010 - 10:21

Maatje:

Leuk Diederik, dank je wel voor het verslag. en Toulouse vind ik wel heel goed gevonden! beter dan Paris! we horen hier van alles over teapartys. (nieuwe partij in Amerika of zo) merk je daar iets van? Mensen weten niet wat ze met hun tijd moeten beginnen of ze hebben te weinig tijd. besteed jij je tijd maar goed! later zal je er blij mee zijn

• 03 November 2010 - 10:22

Maatje:

vergeten: :)

• 03 November 2010 - 12:28

Daan:

Diederik!
    supervet dat je nu in vegas zit man, ben jaloers :P maar jij hebt het verdiend na al dat fietse, dat doe ik je niet na ;)
    vanavond natuurlijk ons alles ajax tegen auxerre, uit. hopelijk kan je kijken, zoniet dan merk je wel met hoeveel we hebben gewonnen :D
    groeten en have fun!
    Daan

• 03 November 2010 - 15:32

Omoes :

als ik dit allemaal zie vraag ik me af hoe je het ooit nog bij ons in europa moet uithouden.
    Wat een wereld en wat een mensen.die je allemaal onmtoet Ik kan er niet overuit Zoen Omoes en opa

• 03 November 2010 - 17:00

Alies:

Gekkenhuis broertje! haha wat een wereld:) mooi dat we ff konden bellen:)
    x

• 03 November 2010 - 18:56

Pieter:

schitterende verhalen en mooie foto's, vooral ook die van die rivier in Zion. Willem en ik zijn daar ooit ook ver in gelopen en bij tijdsgebrek ook voor het einde teruggekeerd. Wat is dat een prachtig gebied, leuk dat jij daar ook zo van geniet.
    veel plezier

• 03 November 2010 - 22:01

Annette:

Mooi verhaal en dat gokken, zit in het bloed. Willem won ook altijd de eerste keer (beginners geluk) en verloor vervolgens weer alles. Veel plezier en kom maar een beetje bij van de ontberingen van de laatste tijd.

• 04 November 2010 - 12:34

Siewerd Bohncke:

Ook dit stukje is weer geniaal geschreven died.
    lekker droog maar toch spannend...

liselotte zal trots op je zijn!!

Wat een gekkendhuis dat Las Vegas. Slim van je dat je een 21 plus ID hebt geregeld anders was het behoorlijk zuur geweest. Maak je trouwens niet druk om die 20 dollar. Tom heeft ooit honderden euro's winst gemaakt en dat dezelfde avond weer verspeeld.

• 07 November 2010 - 18:01

Partyanimal:

yo diedje,

je beleefd echt teveel dingen:P
    ik zal je ff niks vertellen over voetbal(daan doet dat)
    ik hoop dat je snel weer in nederland bent kunnen we eindelijk weer eens op de nederlandse manier gaan zuipen:)

spreek je gauw weer.
    BTW het feest van gister kon ik niet echt foto's maken omdat het te donker was

• 08 November 2010 - 13:39

PvdH:

Félicitations Monsieur Barentons de Toulouse!!!:)weer zo leuk verhaal! Oncle Pieter, de halve franse Oom

• 08 November 2010 - 16:06

Anneke:

Hoi Diederik,
    Een zeer afwisselende reis met ook nu weer leuke verhalen.
    Lekker die luxe na vele ontberingen. Inmiddels al uitgegokt en weer back to the nineteen years old?
    Plezier in de Death Valley, ik ken het alleen vanuit films...
    Geniet van je laatste maand in de USA.
    Bye!
    Anneke

• 09 November 2010 - 16:47

Grote Broer:

Omdat de successupporters op dit forum opeens angstvallig stil zijn en de verslaggeving rond Ajax is gestokt, zal ik maar melden dat Ajax de afgelopen weken heeft verloren van Utrecht en ADO (thuis) en Auxerre (uit) en gelijk heeft gespeeld tegen Excelsior (uit). Zo weet Diederik ook weer dat hij beter van club kan wisselen zo lang het nog kan...